رقابت سریال «نوبت لیلی» در جشنواره‌ بریتانیا برگزیدگان جشنواره دانشجویی موسیقی نواحی معرفی شدند + اسامی پخش مستند «پدر، پسر، گلوله» از شبکه دو به مناسبت قیام ۱۵ خرداد پوستر فیلم سینمایی «عطرآلود» منتشر شد + عکس بازپخش اپیزودهایی از «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در نیمه خرداد + زمان پخش فراخوان جایزه پژوهش سال سینما منتشر شد + جزئیات تلویزیون ریسکِ تغییر مجری مناظره‌ها را می‌پذیرد؟ او با تمام رهبران خاورمیانه فرق داشت | روایتی از گفتگو‌ی اوریانا فالاچی با امام خمینی (ره) «ماه پنهان» محمدرضا یکانی در مراحل پایانی تولید آموزش به نسل جدید در بستر یک فیلم تلویزیونی | گزارشی از اکران خصوصی «محله باصفا» اکران فیلم‌های کوتاه برگزیده فیلم فجر در سینماهای هنر و تجربه ماهرشالا علی در دنباله جدید «دنیای ژوراسیک» جزئیاتی از ساخت فیلم تگزاس ۴ و ۵ و حضور پژمان جمشیدی فیلم اکران‌نشده رضا داودنژاد به سینما می‌آید صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
سرخط خبرها

اکران نسخه مرمت‌شده «کافه‌ترانزیت» در سینماهای مشهد | برای ۲۱ شهریور بلیت بگیرید

  • کد خبر: ۱۸۳۴۹۵
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸
اکران نسخه مرمت‌شده «کافه‌ترانزیت» در سینماهای مشهد | برای ۲۱ شهریور بلیت بگیرید
نسخه مرمت‌شده فیلم سینمایی «کافه‌ترانزیت»، به‌کارگردانی کامبوزیا پرتوی، در  ۳۳ سالن سینمایی کشور اکران می‌شود. 

به گزارش شهرآرانیوز، روز سه‌شنبه، ۲۱ شهریور ۱۴۰۲، مصادف با روز ملی سینما، نسخه مرمت‌شده فیلم سینمایی «کافه‌ترانزیت»، به کارگردانی کامبوزیا پرتوی و تهیه‌کنندگی امیر سماواتی و بهروز هاشمیان، به‌همت پلتفرم «فیلم‌نت»، فیلمخانه ملی و لابراتوار صداوسیما در ۳۳ سالن سینمایی کشور روی پرده می‌رود.  

این فیلم، هم‌زمان با سینماهای کشور، در مشهد، در پردیس اطلس‌مال و ویلاژتوریست و هویزه و مهر کوهسنگی هم به‌نمایش درمی‌آید. 

«کافه‌ترانزیت» محصول سال ۱۳۸۴ است و در گونه سینمای اجتماعی قرار می‌گیرد. در این فیلم، بازیگرانی همچون فرشته صدرعرفایی و پرویز پرستویی ایفای نقش می‌کنند.

این فیلم نخستین‌بار در بیست‌و‌سومین دوره جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت و دو سیمرغ بلورین برای بهترین فیلم‌نامه (کامبوزیا پرتوی) و بهترین بازیگر نقش اول زن (فرشته صدرعرفایی) را از آنِ خود کرد. 

«کافه‌ترانزیت» درباره زنی به نام «ریحان» (فرشته صدرعرفایی) است که به‌تازگی شوهر خود را از دست داده ‌است. شوهر او فقط قهوه‌خانه‌ای جاده‌ای به‌ارث گذاشته‌ است. با این حال، این زن تلاش می‌کند استقلال خود را حفظ کند، اما برادرشوهرش، «ناصر» (پرویز پرستویی)، جلوی پای او سنگ می‌اندازد تا مجبورش کند با خودش ازدواج کند. 

کامبوزیا پرتوی سازنده آثاری چون «گربه آوازه‌خوان» و «بازی بزرگان» و «گلنار» است که در ۴ آذر سال ۱۳۹۹، در سن ۶۴سالگی، بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->